Cookies
Denna hemsida använder så kallade cookies. Det är små textfiler som lagras i din dator och som hjälper till när vi räknar unika besökare på sidan. Cookiefilerna är helt anonyma och innehåller ingen personlig information.
1.1 BETALNING & FRAKT FÖR PRIVATKONSUMENTER (se
längre ner för företag)
För privatkonsumenter gäller
konsumentköplagen samt
distansavtalslagen.
BETALNINGSALTERNATIVEN
1.1.1
Kortbetalning
Vi accepterar VISA och Mastercard. Vår
samarbetspartner för dessa transaktioner är Klarna, och Stripe –
företag som garanterar en snabb och säker betalning.
Betalningen
sker över en säker anslutning. Alla transaktioner skickas via SSL
(Secure Sockets Layer) och är krypterade. Vi använder den senaste
säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet –
3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt
att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på
nätet.
När kortuppgifterna är mottagna, och kryptering inte
längre är nödvändig får användaren återvända till butiken –
då kan en varning visas om att man kommer till en osäker sajt.
Detta är helt i sin ordning och innebär ingen säkerhetsrisk, alla
känsliga uppgifter är då redan hanterade.
Så här fungerar
det:
När du är har valt att betala med kort kommer du till
Klarnas, eller även Stripes säkra betalväxel för kreditkort.
Sedan väljer du vilket kreditkort som du ska använda dig av (VISA
eller Mastercard), fyll i fäten Kortnummer och Giltigt till (månad),
Giltigt till (år) samt Giltigt till (år). Kontroll sker av de
uppgifter som har lämnats.
Vad är säkerhetskod
(CVV2/CVC2/CSC)?
För att höja säkerheten uppmanas du som kund
att ange tre sista (Amreican Express 4 siffror) siffrorna som är
tryckta i signaturfältet på baksidan av kortet. CVV2 är VISAs
benämning och CVC2 är MasterCards benämning. American Express
motsvarighet kallas CSC. Andra benämningar på marknaden som används
är s äkerhetskod, CVV-kod, CVx eller säkerhetsnummer. Denna kod
skickas till kortutgivaren för kontroll och verifiering.
Var
hittar jag koden på kortet?
På Visa, MasterCard och Eurocard
hittar du koden som är de tre sista siffrorna i namnteckningsfältet
på kortets baksida. Om du använder American Express är koden
fyrsiffrig och finns på kortets framsida.
Varför måste
säkerhetskod anges?
Detta är för att höja säkerheten. Dessa
siffror är slumpmässigt framtagna av kortutgivaren och får endast
användas som verifikation vid Distanshandelsköp.
Om du vill veta
mer om säkerhetskoden, kontakta din bank eller
kortutgivare.
Verified By Visa
Verified by Visa är Visas
benämning av 3D Secure standarden för säker identifiering av
kortkund vid Internetköp.
Kortutgivare som har erbjudit sina
kortkunder denna tjänst kommer att kunna identifiera och verifiera
kortkundens identitet på ett säkert sätt. Kortkunden länkas till
sin kortutgivare och får ange användarnamn och lösenord.
Läs
mer om Verified by VISA
MasterCard SecureCode
Mastercard
SecureCode är Mastercards benämning av 3D Secure standarden för
säker identifiering av kortkund vid Internetköp. Kortutgivare som
har erbjudit sina kortkunder denna tjänst kommer att kunna
identifiera och verifiera kortkundens identitet på ett säkert sätt.
Kortkunden länkas till sin kortutgivare och får ange användarnamn
och lösenord.
Läs mer om MasterCard SecureCode
1.1.2
Betalning via Internetbank
Vi accepterar betalningar via
internetbankerna Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Vår
samarbetspartner för dessa transaktioner är Stripe, och även
Klarna Checkout.
FRAKT
Fraktkostnaden inom Sverige är 79
kr oavsett vikt.
OBS: Vi levererar ej
Postpaket/Företagspaket/Budsändningar till boxadresser. Väljer du
ändå att vi ska leverera till boxadress tillkommer en avgift om
50-75 kr.
LEVERANSTIDER
Leveranser inom
Sverige
Leveranstiderna ligger på 3-10 arbetsdagar, beroende på
lagerstatus.
Längre leveranstider än angivet kan förekomma
under perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång,
lagerslut, förseningar från tillverkaren
mm.
FÖRETAGSINFORMATION
Postadress:
Storforsen
Shop
Handelshuset i Älvsbyn AB
Skatan 2
S-94291
Vistträsk
Sweden
Leveransadress:
Storforsen
Shop
Handelshuset i Älvsbyn AB
Skatan 2
S-94291
Vistträsk
Sweden
Kontouppgifter:
Bankgiro: 5114-7387
Du
kan kontrollera bankgironummer här
Org.nr:
556674-8546
Momsreg.nr: SE556674854601
Kontakt:
Kundtjänst
telefon: 0929-10060
E-post: info@storforsenshop.se
1.2
ALLMÄNNA VILLKOR FÖR PRIVATKONSUMENTER (se längre ner för
Allmänna villkor för företag)
För privatkonsumenter gäller
konsumentköplagen samt distansavtalslagen. Du kan läsa mer om dina
rättigheter som konsument hos Konsumentverket.
FÖRETAGET
levererar till privatpersoner, företag, skolor, organisationer,
föreningar och församlingar på den svenska och europeiska
marknaden.
Åldersgräns för beställningar
Kunder under
18 år måste ha förmyndares tillstånd för att göra beställningar
hos oss.
PRISER
Priserna på våra varor anges i svenska
kronor. Som standard visas priserna inklusive moms. Du kan dock välja
mellan att se priserna och det sammanlagda varuvärdet inklusive
eller exklusive moms. Eventuell faktureringsavgift visas alltid
inklusive moms. Momsen visas även i kronor innan du bekräftar
ordern. Momsen är 25%, 12% samt 6%.
Fraktkostnad tillkommer alla
beställningar. När du lägger något i varukorgen kan du se vad den
beräknade fraktkostnaden bli i rutan under varukorgen.
Fraktkostnaden läggs sedan till i totalkostnaden innan du bekräftar
din beställning.
KUND-/PERSONUPPGIFTER
För att handla hos
oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska
vid kundregistreringen. Om vi inte har din e-mailadress kan vi inte
skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända
leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan
levereras.
De personuppgifter du lämnar till oss används för
orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat
som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt.
Uppgifterna förs inte vidare till någon tredje part.
INGET
LÄGSTA ORDERVÄRDE
Vi tillämpar inget lägsta ordervärde. Du
kan beställa för ett värde från 1 kr.
LEVERANS
Leveranssätt
Din
beställning skickas som A-brev, Postpaket, DPD Företagspaket 16.00
eller med DHL/Schenker eller annan speditör beroende på vikt och
storlek. Om varorna skickas som paket eller rekommenderat brev får
försändelsen ett kollinummer som används för att visa var paketet
befinner sig i posthanteringen. Du kan spåra paket på Postens
hemsida. Ett vanligt brev får tyvärr inte något kollinummer och
kan inte spåras.
OBS: Vi levererar ej
Postpaket/Företagspaket/Budsändningar till boxadresser. Väljer du
ändå att vi ska leverera till boxadress tillkommer en avgift om
50-75 kr.
Leveranstid
FÖRETAGET har lager i Storforsen. De
produkter vi har i lager skickas från oss 3 -10 arbetsdagar efter
att ordern kommit in och/eller blivit betald. De produkter vi EJ har
i lager skickas så fort vi får hem dem.
Till vissa delar av
Norrland och till Gotland levererar Posten med en dags fördröjning,
denna är inte inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på
hemsidan.
Längre leveranstider än angivet kan förekomma under
perioder då vi har hög belastning p g a hög
orderingång.
Avbeställning
Som privatkonsument har du
rätt att avbeställa din order innan vi skickat ordern till
dig.
TRANSPORTSKADADE VAROR
Om en vara skadas under
transporten, skall skadan anmälas omgående till speditören
(Posten, Schenker, DHL eller liknande).
Du kontaktar även oss för
reklamation då vi ansvarar för att leveranserna kommer fram till
dig välbehållna.
ÄGANDERÄTTFÖRBEHÅLL
Alla varor du
beställt är FÖRETAGETS egendom tills att full betalning kommit oss
tillhanda.
REKLAMATIONSVILLKOR OCH ÅNGERRÄTT
För att
reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta oss
omgående. Vi skickar dig en ny vara utan någon extra fraktkostnad,
förutsatt att varan finns tillgänglig. Kan vi inte ersätta dig med
en ny vara gör vi en återbetalning till dig när vi fått den
defekta varan i retur. För retur av defekta varor skickar vi en
fraktsedel med betalt porto.
Bra att veta är även att du har som
privatkonsument tre år på dig att reklamera ett ursprungligt fel på
en vara.
Vid reklamation skall kund kontakta FÖRETAGET och för
att förenkla hanteringen av reklamationen uppge ordernummer samt
orsak till reklamationen.
ÅNGERRÄTT &
RETURER
Privatkonsument har, enligt distansavtalslagen, rätt att
ångra köpet inom 14 dagar. Ångerrätten gäller då varan och
förpackning återlämnas i oförändrat skick. Varan får ej vara
använd, men förpackning får ha öppnats varsamt. För att, som
privatkonsument, använda ångerrätten skall man kontakta FÖRETAGET.
Returfrakten bekostas av konsumenten. Återbetalning sker så fort vi
fått tillbaka varan och returen är godkänd (återbetalning sker
inom 30 dagar).
Returadressen är:
Storforsen
Shop/Handelshuset i Älvsbyn AB
Skatan 2
942 91
Vistträsk
Sverige
GARANTI
Samtliga garantier på
produkter lämnas av våra leverantörer och tillverkare. Olika varor
har olika lång garantitid, vårt mål är att detta ska framgå ur
produktbeskrivningen om annorlunda garantitider tillämpas (t ex 2
år, 5 år, 10 år etc). Vi hjälper givetvis till med kontakt och
garantiåtgärder, så tveka inte att kontakta oss. Privatkonsumenter
har enligt konsumentköplagen rätt att reklamera en produkt inom 6
månader från inköpsdatum.
FORCE MAJEUR
Händelse utanför
FÖRETAGETS kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall
hänföras till force majeure, vilket innebär att FÖRETAGET befrias
från sina förpliktelser att fullgöra ingångna
avtal.
ÖVRIGT
FÖRETAGET förbehåller sig rätten till
ändring av all information utan föregående avisering. Vid
eventuell slutförsäljning eller om ett försäljningsobjekt utgått,
har FÖRETAGET rätt att häva köpet och återbetala eventuella i
förskott inbetalda belopp.
COOKIES
Enligt lagen om
elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska
alla som besöker en webbplats med cookies få information om
det.
FÖRETAGET använder cookies.
En så kallad
session-cookie sparas på din dator för att se till att varor du
vill köpa hamnar i din egen kundvagn, samt att se till att du kan
logga in på korrekt konto. Cookien innehåller ingen
personinformation och det går inte att använda informationen på
något sätt. Cookiens enda funktion är att tekniskt se till att man
är korrekt inloggad på sitt eget konto. För att det ska gå att
logga in och handla på FÖRETAGET krävs alltså att du har cookies
aktiverat i din webbläsare.